In de pers

Vragen voor Eerste-Minister, Jean-Luc Dehaene

2 October 2014

Het Polderke: Nieuw logo en nieuwe aanpak bij Havencentrum Lillo

Vijfentwintig jaar na de opening is het Havencentrum, aan de Scheldelaan 444 in Lillo, toe aan een nieuwe visie en logo. Het moet het Havencentrum een jong, en fris imago, geven en extra jongeren aantrekken om hen te begeesteren zodat zij kiezen voor een job in de havensector.

“De haven zoekt voortdurend heel wat bijkomende werkkrachten en dat staat in contradictie met onze hoge jeugdwerkloosheid” zegt bestendig afgevaardigde Ludwig Caluwé, voorzitter van het Havencentrum. “Daarom zet het Havencentrum nog sterker in op een aangepast aanbod voor jongeren op maat van hun achtergrond. De komende maanden ondergaat het Havencentrum een transformatie om meer kleur in de gebouwen en de communicatie te brengen afgestemd op jongeren”. Het nieuwe logo zat verborgen achter een dekzeil tegen de voorgevel van het Havencentrum. Het werd onthuld op bevel van “kapitein” Caluwé. Onder het “kleed” waren drie panelen met het logo en een slogan in de drie landstalen.

Onder de andere nieuwigheden zijn onder meer een excursie “Duurzame Haven” bestemd voor leerlingen van de 3de graad secundair onderwijs en een nieuwe reservatiesoftware. “Het Havencentrum zal ook meer buiten komen”, zegt directeur Philippe Demoulin. “We willen gastlessen geven in de scholen en tijdens de herfstvakantie komt er een workshop voor jongeren van 14 tot 18 jaar. Zij mogen een videofilm maken over de haven”.

Dit jaar zijn in het Havencentrum al 3.700 bezoekers meer rondgeleid dan in dezelfde periode van 2013.

Zondag 5 oktober, van 10 tot 17 uur, is het opendeur in het Havencentrum. Bezoekers kunnen er zelf aan de slag om een schip te laten aanmeren, of een kraan bedienen. De allerkleinsten krijgen een ballon of knutselen een eigen bootje in elkaar. (FSE/SDL