Economie

29 March 2018

Award Winning Designers zet 24 creatieve toptalenten in de kijker

De campagne Award Winning Designers is een eerbetoon aan 24 creatieve professionals uit de provincie Antwerpen die in 2017 nationaal en internationaal in de prijzen vielen. Antwerp. Powered By Creatives. zet hen in de schijnwerpers met 24 prachtige videoportretten die van 25 april tot 17 oktober zullen circuleren op sociale media. Vanaf dan zijn ze ook te vinden zijn op de website www.awardwinningdesigners.be, de trailer staat vandaag al online.

“Een derde van de totale toegevoegde waarde en werkgelegenheid in de creatieve industrie in Vlaanderen wordt gerealiseerd in de provincie Antwerpen,” vertelt Ludwig Caluwé. “Voor ons is de creatieve industrie dan ook absoluut een speerpuntsector. In tal van traditionele sectoren ontstaat innovatie immers vaak uit een cross-over met de creatieve economie. De Award Winner Designers campagne van dit jaar zet dit extra in de kijker.”

Van elk talent werd door het productiehuis De Machine een tijdloos en gepassioneerd portret van één minuut gemaakt. Ze gaan in première op woensdag 25 april in Cinema Zuid waar Sarah Vandeursen - gekend van “Kenji Minogue” en “De Ideale Wereld” - met hen in gesprek zal gaan en ervoor zal zorgen dat het geen saaie avond wordt. 

De ‘Award Winning Designers’ van dit jaar wonnen prijzen in categorieën als productontwikkeling, grafische vormgeving, fotografie, media, architectuur en service design. Het gaat onder meer om de Magnum Photography Award, Henry van de Velde Awards, Red Dot Awards, German Design Award, OVAM Ecodesign Award, James Dyson Award,… Het lijstje van prijzen is lang én verdiend.

Deze campagne geeft het brede publiek de kans om de - vaak onbekende - ontwerper achter het product, de bedenker van de campagne en de maker van het beeld te leren kennen en zo de drijvende krachten achter de creatieve economie zichtbaar te maken.

De campagne wil ontwerpers en bedrijven inspireren om te blijven experimenteren en zichzelf uit te dagen zodat Antwerpen internationaal herkend wordt als innovatieve regio.

“2017 was een heel goed jaar voor de Antwerpse creatieve economie,vult Caroline Bastiaens, Antwerps schepen voor economie verder aan. “De stad is er trots op dat ze 24 creatieve talenten uit de regio mag eren als Award Winning Designers met dit unieke concept. Ook in de toekomst blijven we creatieve ondernemers in onze stad ondersteunen.”

ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. is een samenwerkingsplatform binnen de provincie Antwerpen dat de meerwaarde van de creatieve industrie wil uitdragen. APBC wil kruisbestuivingen tussen de creatieve sector en andere sectoren concretiseren, Antwerpse ondernemers motiveren om te innoveren en creatieve ondernemers helpen groeien. ANTWERP. POWERED BY CREATIVES is ook een levendige community die ontwerpers en makers een podium geeft, professionaliseert én via verschillende projecten voorstelt aan mogelijke nieuwe partners.

APBC is een samenwerkingsverband tussen Provincie Antwerpen, Stad Antwerpen, Designcenter de Winkelhaak, Universiteit Antwerpen, Antwerp Management School, Sint-Lucas Antwerpen en de Karel de Grote-Hogeschool. en werkt ook samen met Stad Mechelen, Stad Turnhout & SPK Turnhout onder de noemer “ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. Connecting The Dots”.

Het project “ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. Connecting The Dots” loopt gedurende twee jaar en ontvangt €520.654,44 euro subsidies van Europa via het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO). 

Reserveer nu uw plaats voor de première op wo 25 april

http://apbc.be/about